Activiteitenkaart taal/rekenen, Let's go code

De activiteitenkaarten in de kennisbank zijn zowel apart als in een circuitvorm te gebruiken.

INSTRUCTIE
De leerlingen spelen het spel door (naar eigen invulling) een route te leggen van de bijgeleverde foam tegels. Hierna worden de kartonnen kaarten toegevoegd aan het spel (robot, kruis, etc.). De leerlingen maken tweetallen. De ene leerling begint op de mat, de ander begint naast de mat.

De leerling die op de mat staat volgt de instructies op van de leerling die naast de mat staat. De leerling die naast de mat staat stuurt, door korte aanwijzingen te geven, de leerling naar het taal- of rekenblad dat op de route neergelegd is. Bijvoorbeeld: 'Zet twee stappen naar voren en daarna één stap naar links.'. Er zijn werkbladen toegevoegd, dit zijn voorbeelden, eventueel kunnen er andere werkbladen worden gebruikt. Wanneer de leerling op de mat bij het werkblad is aangekomen, maken beide leerlingen het werkblad. Hierna draaien de rollen om.

De taal- of rekenbladen zijn door de leerkracht naar eigen invulling toe te voegen aan het spel.

Lesdoelen CT

  • De leerling leert het begrip 'algoritme' kennen

Lesdoelen

  • DE LEERLING GAAT AAN DE SLAG MET LEVEND PROGRAMMEREN IN COMBINATIE MET TAAL EN REKENEN

Youtube

Over deze les

Tijdsduur ± 45 minuten
Vakgebieden Taal, Rekenen
Organisatie Circuit
Leeftijd Middenbouw, Bovenbouw

Aangeboden door Iselinge Hogeschool - Marlou Olde Heuvelt en Annemijn Van Ginkel

Heeft u vragen?

Neem contact op