Activiteitenkaart rekenen, Pixels

De activiteitenkaarten in de kennisbank zijn zowel apart als in een circuitvorm te gebruiken.

INSTRUCTIE
De leerlingen gaan aan de slag met een rekenopdracht op het gebied van breuken. Het is de bedoeling dat de leerling de breuk zo klein mogelijk maakt.

De leerling krijgt een blad met hierop een leeg raster. Het raster moet gevuld worden met de onderstaande coordinaten. Elke coördinaat heeft zijn eigen kleur. Als de leerling alles heeft ingevuld, ontstaat er een figuur.

Als de leerling het werkblad heeft ingevuld en nagekeken, wordt de activiteit afgerond door middel van de dobbelsteen evaluatiemethode.

EXTRA UITDAGING
Er is ook een mogelijkheid om de leerkracht, of de leerlingen, zelf een mysterie tekening te laten maken. Het lege raster kan hiervoor worden gebruikt.

Lesdoelen CT

  • De leerling leert het begrip 'algoritme' kennen

Lesdoelen

  • DE LEERLING KAN REKENEN MET HET VEREENVOUDIGEN

Over deze les

Tijdsduur ± 25 minuten
Vakgebieden Rekenen
Organisatie Circuit
Leeftijd Middenbouw, Bovenbouw

Aangeboden door Iselinge Hogeschool - Marlou Olde Heuvelt en Annemijn Van Ginkel

Heeft u vragen?

Neem contact op